9 Şubat 2020 Pazar

Bean Validation @Size Anotasyonu

Giriş
Şu satırı dahil ederiz.
import javax.validation.constraints.Size;
Genellikle JPA ile birlikte kullanılır

min Alanı
Örnek - Return Value Constraints
Açıklaması şöyle.
For getAllCustomers(), the following constraints apply:

- First, the returned list must not be null and must have at least one entry
- Furthermore, the list must not contain null entries
Şöyle yaparız.
@NotNull
@Size(min = 1)
public List<@NotNull Customer> getAllCustomers() {
  return null;
}
Örnek
Şöyle yaparız.
@Entity
@Data
@NoArgsConstructor
@AllArgsConstructor
public class Employee {

  @Id
  @GeneratedValue(strategy = GenerationType.AUTO)
  private Long id;

  @Size(min = 3, max = 20)
  private String name;

  public Employee(String name) {
    this.name = name;
  }

}
max Alanı
Şöyle yaparız. String'in uzunluğu 13 karakter olmalı.
@Entity
public class MyEntity {

  @Column(name = "MY_FIELD_2")
  @Size(min = 13, max = 13)
  private String myField2;
 
}
message Alanı
Şöyle yaparız.
@NotNull
@Size(min = 2, message="Must be at least 2 characters long.")
private String name;

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder