14 Mayıs 2017 Pazar

JavaFX GraphicsContext Sınıfı

constructor
Şöyle yaparız.
GraphicsContext gc = canvas.getGraphicsContext2D();
fillRect metodu
Şöyle yaparız.
gc.fillRect(0, 0, canvas.getWidth(), canvas.getHeight());
rotate metodu
Şöyle yaparız. strokeRect() gibi metodların ne kadar döndürülerek çizileceğini belirtir.
gc.rotate(15);
save ve restore metodu
Şöyle yaparız.
gc.save(); // Save default transform
Affine rotate = new Affine();
rotate.appendRotation(90, canvas.getWidth()/2, canvas.getHeight()/2);
gc.setTransform(rotate);
gc.drawImage(snapshot, 0, 0);
gc.restore(); // Restore default transform
setFill metodu
Şöyle yaparız. fillRect () gibi metodların şeklin içini doldurmak için kullanacağı rengi belirtir.
gc.setFill(Color.LIGHTGRAY);
setStroke metodu
strokeRect() gibi metodların şeklin çerçeveini çizmek için kullanacağı rengi belirtir.

Örnek
Şöyle yaparız.
gc.setStroke(Color.RED);
Örnek
gc.setStroke(Color.BLUE);
setStroke metodu
Şöyle yaparız. setStroke() ile belirtilen renkte dikdörtgen çizer.
gc.strokeRect(0, 0, canvas.getWidth(), canvas.getHeight());

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder